Saturday, November 8, 2008

aku dan hari aku

walopon arini aku teramat nantok dan letih, setelah abes keje aku tros blk umah. arini aku keje morning so ptg tu aku dah free. sempat aku belikan 2 helai tshirts utk abah ngn ....

smpai2 jek kat umah aku bg abah baju baru yg teramat cantik skali di dunia ni. abah suke sgt. bkn ape, abah ni memilih sgt. ibu mmg benci kalo nak bli brg2 ngn die. kalo soping tu brape jam je abes kat hanya satu tmpat. habis masa utk memilih.. oww wait a minute, skang aku tau aku ikot jejak sape dlm hal2 bershopping.

patu bile ibu abah kuar, aku tgk tv.. baring dpan tv sambil brehat dlm keadaan yg amat selesa dan tenang dan aman dan damai. patu sedar2 jek kul 8.30 mlm. ade dlm beberapa menet kot aku tertido.. walopon tdo aku sgt kjap tp aku dpt la sket ketenangan..

patu aku bgn mcm seorg zombie aku tros pg dapo, sediakan pinggan, nasik, laok pauk yg ada, sediakan air, air basoh tgn, tarikkan krusi kuar drpd meja. patu aku gi bilik atok (formerly known as my own room), dan tros jerit dgn nada yg kuat, "atok, makaaaan!! makan tok, makaaan!!!" sambil membuat aksi tgn masok dlm mulut.

bukan ape, bkn sngaja aku carik gado ngn atok jerit2 kat dia, tp atok ni dah tua sgt. dah xboleh dgr dgn baik. jln pon pkai tonkat. by the way, nama die atok hasan, iaitu bapak kpd abah aku. dia asalnye perak tp 4 the time being dia duk cni. walopon dia tersgt tua iaitu 91 thn, kami sbg cucu cicit piot, berasa dia akan hidup lagi dan xde ciri2 saket tenat. mana tak nye, kakak atok aku meninggal umo 115 thn manakala bapa mereka iaitu moyang aku meninggal pd umo 109 thn. ish ish ish..

ok sesudah bg atok mkn, ibu abah pon balik.. aku pon ngajak ibu abah mkn. kiranya aku blnje ibu pnye bday la. kami memilih kdai steak yg bdekatan ngn umah aje. malas nk g jaoh2 memandangkan ari ni sgt pana walopon waktu mlm.

sesudah mkn, aku blk dan online. dan kesimpulannya adalah... arini aku byk menghappykan byk pihak, iaitu abah kerna dia dpt baju baru dari aku (mahal weh.. hehe), ibu plak dpt kekenyanggannya dlm prot, dan atok pon happy tatkala dia diberi mkn oleh aku.. dan last skali... webcam laptop aku rosakkk!!! cemane nak repair neh!!!!!!

2 comments:

ZLC said...

ko neh..mmg ah..jerit2...tak bek dowh. sign language je nex time..

aahah...webcam rosak? tu ah ko. cyber sex jer! lens tuh tk thn dowh!

aku.oni said...

oit? bkn ko ke cyber sex? ko nengok anime pon dah best kan? ahahahahahahahahahahah