Friday, November 28, 2008

baju cucu

suatu hari ketika aku sedang bekerja di sebuah kedai, aku didatangi oleh seorang tua yg bangsanya dirahsiakan. orang tua itu adalah dlm linkungan 80-an. tersangat lah tua dan menyapa ku dari belakang. terkejot bkn kepalang semacam ada org whisper dan memegang bahu ku...

atok tua : moi! (sambil memegang bahu ku yg membuat aku tekezot)
aku : omakko! astaghfirullahalazim! (termenjerit sedikit)
atok tua : hehe. lu tekejot kaa? soli ar.
aku : eh xpe2. nape uncle? (panggilan yg penuh hormat)
atok tua : sini ala jual itu baju cucu ka?
aku : baju cucu? ada2. tp bkn kat cni. kat dlm jusco adela.
atok tua : bkn bkn. itu baju cucuk punya!
aku : uncle mau pakai atau cucu mau pkai?
atok tua : bkn!!! haiya. ini macam, baju cucuk... cucuk sgt. mau bawak pigi luar melesia punye. (smbil menunjukkan aksi menggigil. sgt comel uncle ini)
aku : woooo. baju SEJOK la uncle. bkn baju cucuk! ingat ape la td. naik atas pusing kiri wokey?
atok tua : sama la. baju cucuk sama baju cucuk pon sama juga! tq arrr.
aku : sama-sama.

can someone pls give this uncle a dictionary?

1 comment:

Debot said...

bangsanye dirahsiekan? aku bley agak kot!