Friday, November 14, 2008

sg gabai howwwyeah!

it was like a week ago when fif n delayla beria2 ngajak aku gi sg gabai kames ni (iaitu semalam). adeb pon tau rasenye aku xdpt join. i had to tolak their ajakan since aku nye off day ari sabtu. bile aku suh pg ari sabtu tamau. hermm. but then miracle happened. i always belive in miracle, i mean wishes from us to Allah Almighty. yup, it was a good moment to know that aku nye off-day dah tukau dari sabtu ke kames atas ape sbb tah. yesssss!!! mksodnye aku bleh join diorg! dah lame xjumpe diorg since abes prektikel tu! rndu nk mampos. lgpon dah lame aku x have fun ngn diorg! yezzza! at first, aku igt saje2 je ade bekelah kat sg gabai. nsib bek la smbil ym ngn fif tu aku smpat tgk frenste's bday reminder. heh! sempena bday fi upenye. nsib bek aku pndai kaver. aku ni mmg ade memori ikan emas sket. ade petalian darah kot. sorry fi ailevyu. at least aku wish ko tpat pd masenye kan? hekhek.


*****

so i have planned sumting spesel utk diorg. aku kan suke bg org seperais. tu mmg aku nye habit. suke tgk org suke. aku ckp aku mmg xleh dtg, just enjoy urself without me je (ayat-ayat sedih utk mngaburi mata diorg). but then aku kol cp sbb die pon ikot. so aku igt nk tumpang die gi skali kames ni. tp upe2nye die kate the night before, die kene tdo umah delayla siapkan preparation sume. so the real day, aku just nek komiter jek smpai ukm. xde siapa tau cekuali sip. sesampainye aku kat sane, aku suh la sip amek. tp die kate die tatau jln komiter katne. demmit. tpakse la aku bckp ngn delayla tentang kehadiran haku. so kalini 2 org je yg tau.

*****

setibanya kat dpan umah fi, aku bg salam. aku sorok blakang dinding. bile adeb bkak pintu, aku mlompat kua. tegamam dan tejerit skjap adeb. ahahaha. lame gile xjmpe siap pelok2 lg. rndu nk mampos. patu bile fie nk trun bwh lepas mndi, aku sorok lg. bile die bkak pintu, aku muncul sambel membuat snyuman ragaku yg cute, manis, cantik lg ayu dan lawa. fie pndang stret kat mata aku tanpa prasaan. dlm beberapa saat (fifah ni mmg slowmo sket. hekhek) baru la die mnjerit dan terjadilah sesi pelok memelok jerit mnjerit (kuat sgt) dlm siaran 'jejak kasih'. wah rndu banget seyh!

*****
dlm kete amek gmbo, fi draif. patu cite mcm2. patu glak2. patu nyanyi2. dah lame xbwat gini. kat giordano aku nyanyi chris xlyn ponk. aida ngn yee jek. anyway, bsambong crita blk ye, aku smpat amek skeping gmbo ngn adeb dlm kete. patu bile trun kete waktu da smpai, aku pg tngglkan kemere dlm kete. sngal aku mmg xde ksudahan.

ni aku ngn adeb dlm kete

sesampainye di tempat kjadian, ramei gak la yg mnghadirkan diri. ade dlm 15 org kot. yelatu agknye. patu mndi2. amek gmbo byk2 gune kemere org len. adeb nye bofrenk, mirul pon ade. fifa nye safwank pon ade. sukela tu dorg tu. hehe. ramai gakla. nsib bek karipap ngn popia yg aku bli sbyk rm15 tu bejaya mnampung sumerg (tp aku ckp aku yg bwat sndri. tp dorg mcm tau aku tipu).

*****

senario2 di sg gabai:-
* waktu aku tgh bristirehat dlm air tejun yg memassagekan bdn aku, tibe2 mirul tnye, "amende tu??!" smbil mnunjuk kat kaki aku. lantas dgn itu aku mnjerit dan mngibas2kan kaki aku bile aku tnmpak pacat/lintah (aku xknal) tgh mnghisap darah aku mcm vampire. gemok nk mampos binatang tu. da brape byk tah die sdot drh aku. xpela aku halalkan. dpt pahale ape.

*aku pcaye kjadian di atas disbbkan kelancaran mulot aku sndri yg swaktu dlm kete fi, ade signboard tulis 'bekam lintah ade di sini'. aku pon ngajak adeb fi jum try tp diorg tak mahu. (sbnrnye aku pon tkot). tu psl la aku dpt bekam lintah free2 jek kat bwh air tejun tuh.

*slaen dari kjadian lintah/pacat, ade juge seekor ular yg belari laju atas air smbil cube menuju deras kat kaki adeb. aku rase die dah 'aim' kaki adeb lame dah. munkin beliau igt kaki adeb yg gebu (gebu ke?) tu adalah seekor anak ayam yg bleh dijadikan hidangan tghari. munkin bg ular, ianya setanding KFC kot. nsib bek adeb bjaye ngelak dan kami sume ptempiaran lari dan mjerit. tkot sngguh kami.

*okey, sblum tu, sesampainye kami di sana, kami sume naik tangga yg tnggi mnggunung utk nek atas cari air tejun yg boleh slide arr (fi nye idea). naek pnye naek pnye naek, waktu tu la aku tau stamina aku setanding adeb iaitu top 2 dari bwh. xsangka jgak aku. lmbap gile ktorg naek smpai aku trase btol2 nk cpr dr life guard. wait a menet. manede lifeguard kat ctu. bile hampir sumerg kat atas, mereka sume mngubah pkiran utk mndi palin bwh atau sederhana bwh kerna kat atas dah occupied. blambak org kat ctu. kami pon trun. pelik. aku plak yg palin laju kalineh.

*kami mndi manda dan ini je gmbo2 yg aku ade iaitu lepas mndi (igt x aku kate kemere tu aku ttnggl dlm kete fi?)

tu aku, adeb ngn fifa

ni kami2 yg lawa2 lg cantik anggun bgaye

ni anggota yg turut terlibat di dlm ektvt neh

thnk u so mashh all. i really enjoyed the outing. mwahx mwahx. love u. xoxo.

4 comments:

Anonymous said...

akhirnya sukses gk ko wat serpise!

ZLC said...

eh. afiq ade. wah pic adeb tuh. peh cencored dowh! ko tgk blk tol2.

pippipa said...

tenkiuk onis!! ur so wandeful!! sometimes. huhuhu. ngehehe. mmuahx.

Debot said...

siyos la i know, i know. but only we know dh la ayien!